Te Koop

Na 12 jaren van plezier, avontuur, trots en genot, bereiken wij het moment dat we het schip willen overdragen aan een nieuwe eigenaar.

Dit, nog altijd, geweldige schip, zou met een nieuwe eigenaar zijn bestaan zeker moeten stellen, om de nostalgie van deze aak te blijven bewaren, en voort te zetten.

Wij zoeken naar een passende nieuwe eigenaar, om te voorkomen dat de “Nettie” over een paar ontmanteld moet worden, en als jacht verder zal gaan.

De Nettie is een schip ,om met plezier, veilig en vol trots, steeds weer het water op te zoeken, met familie, vrienden, of alleen met je partner.

Wie durft!!

Zoek naar verhaal in de buurt van

km

12augustus Enkhuizen-Amsterdam

opnieuw was het buiten mieserig weer. De voorspelde zonneschijn was nog ver te zoeken. De stilte over de haven ,gaf aan dat er weinig vertrekkers waren. Toen ik om kwart over acht richting de bakker liep, waren er alleen hondeigenaren die op de kade liepen, en die enkele grasmaaier, en de vuilnisman, die hun beroep uitoefenden. De overige havengasten hadden nu even geen beroep. Terug van de bakker, stond het theewater al op, en smaakten de verse broodjes heel goed. Nu aan de buren gaan vertellen dat we weg wilden. Ik klopte voorzichtig aan bij ons eerste buur. Gelukkig was de buurvrouw aangekleed toen het luik open ging. Zij wilden hun medewerking wel geven. Volgende schip. Echtpaar uit Zweden op doortocht naar de Middellandse zee, maar ….er was toch weer een reden om niet te gaan. Volgende schip. Een dame stak haar hoofd boven het luik. Ze moest eerst nog overleggen met haar man, die nog lag te slapen. Ik verwees haar naar een open plek aan de kant, kon de man verder maffen. Om 10.00 uur startte ik de motor volgens afspraak. Gelukkig was onze buitenste buurman toch present. We voeren naar de sluis, door de sluis direct een zeiltje gezet. Met gereefd zeil begonnen we onze koers van 198 graden en kwamen uiteindelijk bij Pampus uit. Voeren we 204 , dan begon het zeil te klapperen, zo klein was de marge in deze aan de windse koers. Maar het zeilde perfect. Bij Pampus ging er een lichtje branden. De Schellingwouderbrug zou om 16.00 uur voor twee uur gesloten zijn.Wij wilden voor 17.00 geschut zijn, om nog te kunnen tanken. Haast was geboden. De laatste slag van Pampus, naar de monding van de Oranje sluizen ging met ondersteuning van de motor. We zagen de brug voor onze neus dicht gaan, maar gelukkig werd er om 5 voor 4 nog een laatste opening gemaakt, en konden we zo door naar de sluis. Het GTL ( nieuwe Diesel) station hielp ons graag. Grote afnemer met 250 liter. Via de marifoon meldden we ons aan bij het Ijsector, en vervolgde onze weg naar de Houthaven, kruislinks gepasseerd door overstekende veerboten. Een 6 deks passagiersschip vertrok vlak voor ons, om koers te nemen naar zee. Wij zochten ons wacht plekje op , voor het konvooi door de Kostverlorenvaart, die dit keer morgen pas vertrekt.