Te Koop

Na 12 jaren van plezier, avontuur, trots en genot, bereiken wij het moment dat we het schip willen overdragen aan een nieuwe eigenaar.

Dit, nog altijd, geweldige schip, zou met een nieuwe eigenaar zijn bestaan zeker moeten stellen, om de nostalgie van deze aak te blijven bewaren, en voort te zetten.

Wij zoeken naar een passende nieuwe eigenaar, om te voorkomen dat de “Nettie” over een paar ontmanteld moet worden, en als jacht verder zal gaan.

De Nettie is een schip ,om met plezier, veilig en vol trots, steeds weer het water op te zoeken, met familie, vrienden, of alleen met je partner.

Wie durft!!

Laatste verhalen

Zoek naar verhaal in de buurt van

km

Het drukste stukje tocht

20131016-220052.jpg

Na een zeer rustige nacht, nabij het centrum van Kortrijk, begaven we ons de drukte in. Eerst nog even bij Bea langs. Vandaag een Belgische Bea. Net 20 jaar, kort zwart haar, met een degelijk wit schort voor, vroeg ze me met een zachte Belgische toonval, wat ze voor mij kon betekenen.
Met 4 bolletjes en 4 croissantjes had ik het wel weer gehad. Ik had bij deze vriendelijke dame graag wat meer gekocht, maar we zijn de laatste week een eigen bakkerij begonnen, zonder Bea.
We hadden een hele voorraad broodmeel meegenomen, en dat moest op voor we thuis zijn.
Zo bakken we dus dagelijks ons brood. Het is wat steviger, maar dan eet je minder.
Bij het uitvaren van de haven werd ik begeleid door de verkeersleider. Hij zei mij door te varen, maar toen ik langs het rode licht was gegaan, werd hij toch boos. Zulde gij dat noit meer doe!
Het was druk op de Leie. De eerste sluis deden we nog alleen, maar daarna, was het gewoon druk.
Ook op het kanaal, werd er flink gevaren. Grotere schepen dan in Frankrijk, en minder duwstellen.
Bij Gent lagen er verschillende schepen te wachten. Met 4 vrachtschepen gelijk in de sluis, en wij konden er nog wel tussen.
Op het kanaal Terneuzen naar Gent, begeef je je in een uitgestrekt haven gebied wat tot Gent doorloopt. Aan alle kanten zijhavens, waar grote zeeschepen, hun producten doorvoeren, of op de kant, of direct naar een binnenvaarder.
Hier bevinden zich naast de overslag, ook allerlei soorten industrie . Een uitbreiding is steeds gaande . Zelfs Mammoet heeft hier een grote opslag van kranen en containers .
Bij de sluis van Terneuzen aangekomen, gingen net de deuren van de sluis voor ons dicht.
Een beurtje wachten dan. Zo lagen we om half vier langs de wachtkade. Het was na vijven, voor we als laatste plaats mochten nemen in de sluis. In deze sluis gaan met gemak 6 binnenvaarders in.
Zo gaat het hele proces zeer traag, van in en uit varen, zeker als er dubbele duwstellen mee schutten.
Om kwart over zes kwamen we aan in de haven van Terneuzen. We lagen naast de vissersschepen en de jachten. De havenmeester moest speciaal voor ons terug komen, want ze was net naar huis.
Het werd tijd ,met de jeugd iets te gaan doen.
Een cinema werd aangedaan , en dan heb je nog een keuze uit 5 films die ons niets zeiden.
Er werd op wat informatie een keus gemaakt, en zo zaten we met nog 5 mensen in een grote filmzaal ,met cola en chips. Het was een goede film, zeiden Co en Sandra. Ik had daar andere ideeën over. Ik heb dan ook halverwege een stuk gemist.
Na middernacht kwamen we terug aan boord, en was het waterniveau van de haven alweer enkele meters gestegen. We lagen voor open havenmond. De wind stond in de haven, en de golven van de langskomende zeeschepen, hielden het schip flink in beweging. Uiteindelijk hebben Annemieke en ik er best op geslapen. Onze gasten hadden er meer moeite mee.

Foto paal, is de grens paal tussen België en Nederland.
Ps. Heden hebben we op deze tocht, de 1000 draaiuren gepasseerd van de motor, en heeft de hond 37 kilo hondenvoer gegeten.
Meer gegevens volgen de komende dagen.
We verwachten a.s zaterdag uiterlijk 15.00 uur in de haven van Leimuiden aan te komen.
Via AIS zijn we nu goed te volgen.

20131016-220043.jpg

20131016-220052.jpg