Te Koop

Na 12 jaren van plezier, avontuur, trots en genot, bereiken wij het moment dat we het schip willen overdragen aan een nieuwe eigenaar.

Dit, nog altijd, geweldige schip, zou met een nieuwe eigenaar zijn bestaan zeker moeten stellen, om de nostalgie van deze aak te blijven bewaren, en voort te zetten.

Wij zoeken naar een passende nieuwe eigenaar, om te voorkomen dat de “Nettie” over een paar ontmanteld moet worden, en als jacht verder zal gaan.

De Nettie is een schip ,om met plezier, veilig en vol trots, steeds weer het water op te zoeken, met familie, vrienden, of alleen met je partner.

Wie durft!!

Laatste verhalen

Zoek naar verhaal in de buurt van

km

Wolfsburg – Hannover

Dag 23.

Voor de meeste mensen op zaterdag opstaan, waren wij allang weer onderweg. Voor ons was het van belang om kilometers te maken, en daar we rond de 10 kilometer per uur maken, plus wachttijden bij de sluizen,van soms uren,  moet je op tijd beginnen.

Het Mittellandkanaal is zeker zo druk als bij ons het Amsterdam-Rijn kanaal.Het vrachtverkeer is overvloediger aanwezig dan de  plezier vaart. Lege vrachtvaarders kunnen behoorlijk doorvaren, terwijl geladen schepen nagenoeg over de bodem van het kanaal schuiven.

Als jacht is het vervelend om achter zo een geladen binnenvaarder te varen. Inhalen is erg lastig, omdat er vaak niet voldoende vermogen is, om dit snel te kunnen doen.

Ook wij hebben een vandaag een zandbak ingelopen, maar van mij hoeft het niet meer.

Na een aantal uren achter deze zandbak gehangen te hebben, waren we het zat, en zagen de kans schoon hem in te halen. Van de 15-1700 toeren achter de zandbak, werd het vermogen opgezet naar 2700 toeren om het inhaal trucje snel af te ronden.

Het heeft twee kilometer geduurd voor we hem voorbij waren.

Bij de sluis Anderten was het een enorme drukte. Vrachtschepen moesten dubbel aanmeren, om en plekje te krijgen.

De sportschepen worden apart geparkeerd

Je meld je aan, en daarna is het wachten op een beurt.

Wij hadden geluk, en mochten met de eerst volgende schutting mee.

Met twee van die grote bakken , en wij er nog bij, is het wel vol in de sluis.

We waren iets te vlug naar binnen gegaan, want de man voor ons lag blijkbaar nog niet vast, en had zijn motor in zijn werk staan.

Als dat gaande is, gaat het mis. En net zulke werk. Het voorlandvast kon niet in de eerste poging vast komen, en dan begint het schip een speelbal te worden.

Achter lag het vast, en daarom begon het schip rond te draaien en klapte tegen de andere oever aan.

De mast kwam boven de kant, en kwam tegen een paal aan, en zo brak de trommelstok van de mast.

Varen met een mast 6 meter achter is nooit een pretje, dat blijkt wel weer.

Vrij snel na de sluis vonden we een plekje in de haven van Hannover.

Het was geen ideale plek, maar we hadden rust voor de nacht.

Daar de haven ver van het centrum lag, zijn we gewoon aan boord gebleven.

Bijkomen van een lange dag.