Te Koop

Na 12 jaren van plezier, avontuur, trots en genot, bereiken wij het moment dat we het schip willen overdragen aan een nieuwe eigenaar.

Dit, nog altijd, geweldige schip, zou met een nieuwe eigenaar zijn bestaan zeker moeten stellen, om de nostalgie van deze aak te blijven bewaren, en voort te zetten.

Wij zoeken naar een passende nieuwe eigenaar, om te voorkomen dat de “Nettie” over een paar ontmanteld moet worden, en als jacht verder zal gaan.

De Nettie is een schip ,om met plezier, veilig en vol trots, steeds weer het water op te zoeken, met familie, vrienden, of alleen met je partner.

Wie durft!!

Laatste verhalen

Zoek naar verhaal in de buurt van

km

Swinoujscie – Szcecin

Dag 12

Het plan was niet te laat te vertrekken, en door te gaan tot de eerste brug voor de Oder.

Daar is een haven en een hijskraan, waar schepen van hun mast ontzet worden, of geplaatst worden.

Na de dagelijkse uitlaat door het park naast de haven met de hond. Het opruimen van schip, het zogenaamde “schoon schip maken”, vertrokken we richting het achter land.

Een keurig net kanaal Dns,met europees geld gerealiseerd,  leidde ons naar een meer , zo groot als Ijsselmeer, waar je geweldig kan zeilen. Het hele zeilgebied van Zuid tot Noord is 87 miles lang, en op zijn breeds ongeveer 18 miles breed. Waarbij Rugen in het noorden en Usedom in het zuiden en Ostseebad in het Noord westen de hoofd eilanden zijn.

Veel Duitsers hebben dit natuurschoon ontdekt, en zij zijn dan ook duidelijk aanwezig in dit gedeelde gebied van Polen en Duitsland.

Onderweg kwamen we constant kustvaarders tegen, die vanuit zee, hun vracht brachten of haalden op een los of laad plek ergens langs de Oder.

Tot aan Szczecin (Stettin) kunnen dit soort schepen zonder problemen komen. Ze zijn dan 32 mile land inwaarts gegaan. Overal langs de Oder kom je industriële activiteiten tegen, met als uitschieter Stettin, met zijn enorme scheepsbouwerijen.

In  de haven in Stettin maakte we gebruik van de lange steiger, zodat we voldoende ruimte hadden om onze mast te laten zakken.

Daar we de standaard en de rollers van het reisje Europa nog hadden, konden we er nu mooi gebruik van maken . We waren ruim twee uur bezig met onze voorbereiding , maar toen was wel alles klaar, en kon de kluiver met de win van de fokkeval omhoog gezet worden.

In de haven was verder weinig te beleven. Geen restaurant, geen gezellig buiten zitje waar ze lokaal bier verkopen. Geen net haven kantoor, geen charmante dame die hielp, gewoon niets.

Maar ze hadden wel een kraan en je kon er voor weinig overnachten.

Een goede nachtrust was mogelijk, toen het gekraak en gepiep van de langsrijdende trams ophielden te rijden.