Te Koop

Na 12 jaren van plezier, avontuur, trots en genot, bereiken wij het moment dat we het schip willen overdragen aan een nieuwe eigenaar.

Dit, nog altijd, geweldige schip, zou met een nieuwe eigenaar zijn bestaan zeker moeten stellen, om de nostalgie van deze aak te blijven bewaren, en voort te zetten.

Wij zoeken naar een passende nieuwe eigenaar, om te voorkomen dat de “Nettie” over een paar ontmanteld moet worden, en als jacht verder zal gaan.

De Nettie is een schip ,om met plezier, veilig en vol trots, steeds weer het water op te zoeken, met familie, vrienden, of alleen met je partner.

Wie durft!!

Laatste verhalen

Zoek naar verhaal in de buurt van

km

Burg – Wolfsburg

Dag 22

Voor ons Vertrek (6.30 uur) waren er al weer diverse vracht schepen langs gegaan.

Het was voor ons nog een kilometer of 4 te gaan , voor we bij de Doppelsparschleuse Hohenwarthe zouden zijn.

Deze sluis brengt ons ruim 19 meter omhoog.

Daar wij er weer vroeg bij waren, konden we samen met de fietsboot Marelijn, de sluis in, zonder een grote wachttijd.

De sluiswachter, hielp ons keurig, en gaf aan, aan welke drijver we vast moesten maken.

Drijver 7 en 8 waren voor ons.

Deze sluis is het einde van het Elbe Havel Kanaal, en het begin van het Mittellandkanaal.

De sluis is van 2003 en zorgt ervoor , dat de schepen op voldoende hoogte kunnen varen, om het aquaduct over de Elbe te kunnen bevaren . Zeer imponerend is dit stukje Duitse degelijkheid ,

Dit aquaduct, (kanalbrucke Magdenburg)is 34 meter breed, 4.25 m diep en 690,65 meter lang. Daarvoor en daarachter ligt het kanaal wat voor de aanvaard zorgt. Een zeer imponerend bouwwerk, wat trouwens ook een schitterend overzicht geeft over de rivier de Elbe.

De bouw van de Elbe brug is in de zomer van 1998 gestart, en op 10 oktober 2003 geopend , en heeft  ongeveer 500 miljoen euro gekost.

Zonder dit kanaal, is het een stuk lastiger, om over het water in Berlijn te komen.

Dit is gewoon de watersnelweg van Rotterdam naar Berlijn.

De 320 kilometer lange Mittellandkanaal was voor ons hiermee begonnen.

Een eentonig stuk water, met gelukkig weinig sluizen.

Onderweg zijn er mogelijkheden om aan te meren, maar de voorkeur gaat toch echt uit naar een haven, al is het alleen maar om rustig te kunnen slapen zonder dat de hele nacht die grote bakken aan je langs gaan, die door de zuiging aan de landvasten trekken.

We hadden een schitterende plek in het plaatsje Wolfsburg gevonden. De lokale haven had de beste plek voor ons vrij gelaten, en met wat hulp van de lokale mensen kon ik keurig aan de verkeerde zijde aanmeren (voor de Nettie is de goede zijde , de stuurboord zijde. Dit heeft te maken met de draaiing van de schroef)

Voor ons was het een verrassing dat Wolfsburg VW stad was. Hier staan de VW fabrieken, de VW Arena van de lokale voetbalclub, en de VW kantoren, en en VW haven. Wolfsburg ist “Autostadt”.

Met onze fietsen gingen we naar het centrum. Om aan de overkant van het Mittellandkanaal te komen , moesten we over een brug en over het terrein van VW. Bij de aanvang van het terrein werden we nadrukkelijk gesommeerd om met de fiets in de hand , het terrein en de brug tot aan de stad lopend te doen.

Daar het centrum ook een wandelpromenade kende , hebben we uiteindelijk maar iets meer gefietst dan gelopen.

In het centrum ons goed gedaan aan “noordzee vis” met patat, en een italiaans ijs na, en heerlijk mensen zitten kijken.